Το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα μέσα σε ένα αυτοκίνητο που οδηγούσε μόνο του το Μάιο του 2016 δεν ήταν αρκετό για να σταματήσει τους τολμηρούς που επιμένουν να εμπιστεύονται τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και να καταγράφουν εαυτούς να παίζουν... τζένγκα ή ακόμα και να κοιμούνται σε βίντεο που έχουν γίνει δημοφιλή στο YouTube.

Στο βίντεο που ακολουθεί ο οδηγός φαίνεται να έχει μελετήσει το Autopilot, το σύστημα αυτόματης οδήγησης των Tesla (Model S) που εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2015. Κι αυτό καθώς, γνωρίζει τις ατέλειες του συστήματος: ότι πρέπει να υπάρχει διαγράμμιση στους δρόμους που καλείται να ακολουθήσει το αυτοκίνητο-ρομπότ, τα φανάρια που δεν διακρίνονται και άλλα, τα οποία αναφέρει καθ'οδόν προς τον προορισμό του, επί 50 περίπου λεπτά. Όποτε χρειαστεί, αναλαμβάνει ο οδηγός το τιμόνι και σίγουρα, δεν παίζει και δεν παρακολουθεί ταινία κατά τη διαδρομή.

Η Tesla είχε προειδοποιήσει ότι το Autopilot δεν είναι επαρκές για να αναλάβει την οδήγηση άνευ όρων, συνιστά στους οδηγούς να διατηρούν τα χέρια τους στο τιμόνι ανά πάσα στιγμή και αποποιείται την ευθύνη για οτιδήποτε συμβεί με το Autopilot ενεργό.

Εντούτοις, ο πειρασμός να αφήσει κανείς το αυτοκίνητο να οδηγήσει φαίνεται ότι είναι μεγάλος.

Στο βίντεο που ακολουθεί μια γυναίκα στη θέση του οδηγού με το σύζυγό της συνεπιβάτη και επιβάτη ένα μικρό παιδί δοκιμάζει το Autopilot και, παρά τις αναστολές της, τολμά να τραβήξει τα χέρια της από το τιμόνι και το πόδι της από το φρένο (εάν το αγγίξει, το σύστημα Autopilot απενεργοποιείται αυτομάτως).

Στο ενημερωτικό Slow News Day, δύο συντάκτες τολμούν να εμπιστευτούν το Autopilot και να παίξουν ντάμα και άλλα επιτραπέζια...

Τα παραπάνω βίντεο καταγράφηκαν πριν γίνει γνωστό ότι ο 40χρονος Τζόσουα Μπράουν σκοτώθηκε, εμπιστευόμενος περισσότερο απ'όσο θα έπρεπε το σύστημα Autopilot της "Tessy" του. Ένα μήνα νωρίτερα, είχε καταγράψει πως το Autopilot τον έσωσε από ένα φορτηγό τον προσπέρασε επικίνδυνα. Μάλιστα, στο βίντεο αυτό αναφέρθηκε και ο Έλον Μασκ, ο επικεφαλής της Tesla, γεγονός που έκανε τον Τζόσουα Μπράουν ευτυχή...

Πάντως, αναλυτές δηλώνουν στη USA Today πως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στην προσπάθεια να αναπτυχθεί ένα επαρκές σύστημα οδήγησης χωρίς οδηγό θα σημειωθούν τροχαία ατυχήματα -ακόμα και θανατηφόρα. Εντούτοις, η πορεία προς αυτή την κατεύθυνση δεν θα σταματήσει καθώς η συντριπτική πλειονότητα των τροχαίων ατυχημάτων σήμερα αποδίδεται σε κάποιας μορφής ανθρώπινο λάθος, και ως εκ τούτου υπάρχει σημαντικό κίνητρο για ένα εναλλακτικό τρόπο.

Next Post Previous Post

loading...